Bjørn Svendsen A/S

Kunde: Bjørn Svendsen A/S

Bjørn Svendsen A/S

Designguides, Logotype, Online, Outdoor, Tryksager, Visuel Identitet

"Resultatet er veludført design, som giver os synlighed, og på fineste vis illustrerer vores vision og værdier hos Bjørn Svendsen A/S."

Som startup virksomhed har det været afgørende for os at få det helt rigtige afsæt i forhold til vores visuelle kommunikation. Vi har i vores designbrief lagt vægt på at differentiere os fra resten af entreprenørbranchen med et nutidigt udtryk, og sikre os en visuel og indholdsmæssig sammenhæng på tværs af alle vores kanaler. Det har vi opnået igennem en vellykket designproces, som har bestået af to faser: Udvikling af visuel identitet herunder brandguide, beklædning, design af biler, skiltning. Herefter design og udvikling af website med tekst og foto – alt taylor made. Resultatet er veludført design, som giver os synlighed, og på fineste vis illustrerer vores vision og værdier hos Bjørn Svendsen A/S. / Peter Voigt Albertsen, administrerende direktør.

Kunde: Bjørn Svendsen A/S

Co-creation med designer Cecilia Brøgger / Tekst credit: Rønfeldt Kommunikation / Foto credit: Ole Bo Jensen

Kvindehjemmet

Kunde: Kvindehjemmet

Kvindehjemmet

Designguides, Designkoncept, Logotype, Online, Visuel Identitet



"Feedbacken fra kollegaer og samarbejdspartnere har været overvældende positiv. Endelig kan vi formidle, hvad det vil sige at bo på krisecenter i overensstemmelse med vores tilbud og værdier til gavn for voldsudsatte kvinder og børn."

Vores proces har været tryg fra start til slut. Sofie gav sig god tid til at sætte sig ind i vores arbejde, besøge vores hus, fornemme stemninger, materialer og lytte til vores ønsker og behov. Resultatet var mere, end vi havde turde håbe på. Vi har fået et website, der er varmt, indbydende og samtidig let, enkelt og moderne takket være Sofies særlige blik for detaljen, stoflighed, farver og kvalitet. Hun har formået at indkapsle vores hus og arbejde i en digital form. / Mette Tegtmeier Olsen, analyse- og kommunikationsmedarbejder.

Kunde: Kvindehjemmet

Foto credit: Lea Meilandt

Den Blå Planet

Kunde: Den Blå Planet

Den Blå Planet

Designguides, Designkoncept, Logotype, Online, Outdoor, Print, Udstilling, Visuel Identitet, Wayfinding







"Vores visuelle identitet har fået en tiltrængt modernisering og afspejler nu i langt højere grad, hvilken type kulturinstitution Den Blå Planet er, vores værdier og ambitionsniveau."

Sofie Engel er først og fremmest en knalddygtig designer. Er teknisk velfunderet, visuelt stærk og har en særlig evne til at sikre en for vores vedkommende ”blå” tråd gennem alt vores materiale på Den Blå Planet. Og så er hun utrolig behagelig at arbejde sammen med. Fra brief til deadline føler man sig taget ved hånden, når man bliver i tvivl. Men Sofie Engel er også klar til at udfordre, når det er nødvendigt. Vores visuelle identitet har fået en tiltrængt modernisering og afspejler nu i langt højere grad, hvilken type kulturinstitution Den Blå Planet er, vores værdier og ambitionsniveau. / Tony Jørgensen, salgs- og marketingchef, Den Blå Planet.

Kunde: Den Blå Planet

Foto credit: Den Blå Planet

Rønfeldt Kommunikation

Kunde: Rønfeldt Kommunikation

Rønfeldt Kommunikation

Designguides, Designkoncept, Logotype, Print, Visuel Identitet

"Sofie er absolut blandt branchens allerdygtigste og formåede på forbilledlig vis at udtrykke de værdier og det ambitionsniveau, min forretning er baseret på."

Som nyopstartet iværksætter var det vigtigt for mig at få kompetent sparring på hvilket visuelt udtryk, Rønfeldt Kommunikation skulle afspejle. Sofie er absolut blandt branchens allerdygtigste og formåede på forbilledlig vis at udtrykke de værdier og det ambitionsniveau, min forretning er baseret på. Og ikke mindst: En vigtig balance mellem kant og seriøsitet i designkonceptet. / Lise Rønfeldt Bagger, CEO.

Kunde: Rønfeldt Kommunikation

Gotvedinstituttet

Kunde: Gotvedinstituttet

Gotvedinstituttet

Bomærke, Designguides, Logotype, Tryksager, Visuel Identitet



"Sofie fandt de detaljer, der både visuelt og indholdsmæssigt gør Gotvedinstituttet unikt. Det var i forhold til detaljerne i vores fredede hus, hvor relationerne til skønvirkeperioden (art nouveau der udfoldede sig i perioden omkring 1900-tallet) fik nyt liv i form af et nyt symbol og skriftsnit, der tilsammen fremstår rent, klassisk og solidt – lige som den gymnastik, vi tilbyder."

Vores samarbejde med Sofie har lært os en hel del om vores identitet – hvem vi er, og hvad vi gerne vil udtrykke gennem vores visuelle profil. / Søren Ekman, direktør for Gotvedinstituttet.

Kunde: Gotvedinstituttet

Foto credit: Søren Nielsen

Indslev Bryggeri

Kunde: Indslev Bryggeri

Indslev Bryggeri

Bomærke, Designguides, Designkoncept, Emballage, Logotype, Tryksager, Visuel Identitet






Vinder af den danske designpris for corporate identity og etiket design. Et konsistent og vellykket design for et mikrobryggeri med både historie og ambition.

Danish Design Award, Creativity + Commerce – Print, International’s Business Graphics Review.

Kunde: Indslev Bryggeri

Co-creation med designer Marlene Hald