Om vold

Kunde: Danner

Om vold

Bøger, Designkoncept, Tryksager, Undervisning, Visuel Identitet


"Både processen og produktet synes jeg er udtryk for et vellykket samarbejde, hvor form og indhold taler sammen i et sprog, der handler om at gøre det svære lettere tilgængeligt".

Opgaven var kompleks på den måde, at materialet skulle motivere børn og lærere til at reflektere over og lære nyt om dynamikker forbundet med (kønsbaseret) vold – med det formål at øge bevidstheden og fremover forebygge vold. Både processen og produktet synes jeg er udtryk for et vellykket samarbejde, hvor form og indhold taler sammen i et sprog, der handler om at gøre det svære lettere tilgængeligt.
Designet blev nomineret til Danish Design Award. / Cecilie Nørgaard, medforfatter til ’Om vold’, uddannelses- og kønssociolog

Kunde: Danner

Bjørn Svendsen A/S

Kunde: Bjørn Svendsen A/S

Bjørn Svendsen A/S

Designguides, Logotype, Online, Outdoor, Tryksager, Visuel Identitet

"Resultatet er veludført design, som giver os synlighed, og på fineste vis illustrerer vores vision og værdier hos Bjørn Svendsen A/S."

Som startup virksomhed har det været afgørende for os at få det helt rigtige afsæt i forhold til vores visuelle kommunikation. Vi har i vores designbrief lagt vægt på at differentiere os fra resten af entreprenørbranchen med et nutidigt udtryk, og sikre os en visuel og indholdsmæssig sammenhæng på tværs af alle vores kanaler. Det har vi opnået igennem en vellykket designproces, som har bestået af to faser: Udvikling af visuel identitet herunder brandguide, beklædning, design af biler, skiltning. Herefter design og udvikling af website med tekst og foto – alt taylor made. Resultatet er veludført design, som giver os synlighed, og på fineste vis illustrerer vores vision og værdier hos Bjørn Svendsen A/S. / Peter Voigt Albertsen, administrerende direktør.

Kunde: Bjørn Svendsen A/S

Co-creation med designer Cecilia Brøgger / Tekst credit: Rønfeldt Kommunikation / Foto credit: Ole Bo Jensen

Gotvedinstituttet

Kunde: Gotvedinstituttet

Gotvedinstituttet

Bomærke, Designguides, Logotype, Tryksager, Visuel Identitet



"Sofie fandt de detaljer, der både visuelt og indholdsmæssigt gør Gotvedinstituttet unikt. Det var i forhold til detaljerne i vores fredede hus, hvor relationerne til skønvirkeperioden (art nouveau der udfoldede sig i perioden omkring 1900-tallet) fik nyt liv i form af et nyt symbol og skriftsnit, der tilsammen fremstår rent, klassisk og solidt – lige som den gymnastik, vi tilbyder."

Vores samarbejde med Sofie har lært os en hel del om vores identitet – hvem vi er, og hvad vi gerne vil udtrykke gennem vores visuelle profil. / Søren Ekman, direktør for Gotvedinstituttet.

Kunde: Gotvedinstituttet

Foto credit: Søren Nielsen

Indslev Bryggeri

Kunde: Indslev Bryggeri

Indslev Bryggeri

Bomærke, Designguides, Designkoncept, Emballage, Logotype, Tryksager, Visuel Identitet






Vinder af den danske designpris for corporate identity og etiket design. Et konsistent og vellykket design for et mikrobryggeri med både historie og ambition.

Danish Design Award, Creativity + Commerce – Print, International’s Business Graphics Review.

Kunde: Indslev Bryggeri

Co-creation med designer Marlene Hald