Ehmer Pramming

Kunde: Ehmer Pramming advokater

Ehmer Pramming

Online, Print, Visuel Identitet

"Sofie Engel præsenterer os ofte for visuelle løsninger, som viser præcis de tanker, vi gerne vil illustrere – i virkeligheden ofte før, vi selv er helt klar over, at det er dét, vi ønsker."

Sofie har i 2021 stået for en opdatering af vores website og brand. Som altid forstår Sofie, hvor vi gerne vil hen, og hvad vi gerne vil udtrykke. Samtidig udfordrer hun os i forhold til det visuelle udtryk og gør os mere modige. Endnu engang er vi imponerede over Sofies ”blik”, og endnu en gang er vi super glade for resultatet. Vi har fået et visuelt udtryk, som rammer vores profil 100 % i forhold til vores klienter og samarbejdspartnere. Vores branche er meget konservativ, og vi ønsker at gå helt nye veje med et design, som afspejler, hvem vi er, og hvad vi står for. / Malou Ehmer (H) advokat, partner hos Ehmer Pramming.

Kunde: Ehmer Pramming advokater

Magasinet TEGN

Kunde: Billedkunst- og designlærerforeningen

Magasinet TEGN

Designkoncept, Logotype, Magasin, Visuel Identitet

"Sofie Engel og Cecilia Brøgger sikrer en professionel designproces, bidrager konsekvent med kvalificeret vejledning, indholdsrig feedback og en unik og nødvendig fornemmelse for detaljer."

I 2020 blev fagbladet Magasinet TEGN relanceret ud fra ønsket om at skabe et helt nyt design, som kunne opleves som æstetisk forkælelse og inspiration af vores medlemmer i den faglige forening; Billedkunst- og Designlærerforeningen, Danmark. Relanceringen af Magasinet TEGN skete i samarbejde med Sofie Engel og Cecilia Brøgger, som ikke blot
sikrer en professionel designproces, men bidrager konsekvent med kvalificeret vejledning, indholdsrig feedback og en unik og nødvendig fornemmelse for detaljer. Magasinet TEGN er udviklet til at være et samlerobjekt, som vores medlemmer ser frem til at modtage: ”Det er det lækreste blad, man kan få, med spændende og relevante artikler. Mange tak for det!”

Kunde: Billedkunst- og designlærerforeningen

Co-creation med designer Cecilia Brøgger

Nordic Energy Research

Kunde: Nordic Energy Research

Nordic Energy Research

Brand book, Designkoncept, Visuel Identitet

”Med den nye brand book differentierer vi os nu endnu bedre blandt øvrige samarbejdspartnere og aktører inden for vores felt. Vi er meget tilfredse med resultatet."

”I tæt samarbejde med Its All About og Rønfeldt Kommunikation har vi udviklet og produceret vores nye brand book. Resultatet blev en identitetsskabende tryksag, som vi med glæde deler ud til vores nuværende og kommende interessenter. Indhold og design går hånd i hånd, og det fine æstetiske udtryk underbygger vores værdier. Med den nye brand book differentierer vi os nu endnu bedre blandt øvrige samarbejdspartnere og aktører inden for vores felt. Vi er meget tilfredse med resultatet."

Kunde: Nordic Energy Research

Jes Vitting, kommunikationschef, Nordic Energy Research

Magasin design / design magasin

Kunde: Billedkunst- og designlærerforeningen og Børne- og undervisningsministeriet

Magasin design / design magasin

Designkoncept, Magasin, Undervisning, Visuel Identitet

"Designprocessen har været præget af professionalisme, entusiasme og virkningsfuld dialog om æstetiske og faglige detaljer – det er altid en fornøjelse at være i selskab med Sofie Engel og Cecilia Brøgger."

I 2021 realiserede Billedkunst- og Designlærerforeningen undervisningsmaterialet MAGASIN DESIGN – DESIGN MAGASIN til anvendelse af billedkunst- og designundervisere i gymnasieskolen i Danmark. Undervisningsmaterialet guider elever i, hvordan man designer sit eget magasin og kobler æstetisk til fagbladet Magasinet TEGN. Materialet leverer viden om designprocessen, ligesom brugerne får adgang til visuel inspiration, konkrete anvisninger og en række skabeloner. MAGASIN DESIGN – DESIGN MAGASIN er et lækkert undervisningsmateriale! Det skyldes ikke mindst designprocessen, som har været præget af professionalisme, entusiasme og virkningsfuld dialog om æstetiske og faglige detaljer – det er altid en fornøjelse at være i selskab med Sofie Engel og Cecilia Brøgger.

Kunde: Billedkunst- og designlærerforeningen og Børne- og undervisningsministeriet

Co-creation med designer Cecilia Brøgger

arkitektur/design

Kunde: Stelling A/S

arkitektur/design

Designkoncept, Logotype, Magasin, Visuel Identitet









"Resultatet taler for sig selv. Et visuelt magasin, der er samtidigt i sit udtryk og adskiller sig markant fra andre magasiner inden for sit felt."

Arkitektur/design har fokus på tidens tendenser og begivenheder i dansk arkitektur, kunsthåndværk og design og blev lanceret i december 2018. Magasinet udkommer fire gange årligt med 100 sider, og består af artikler, anmeldelser, reportager, essays, portrætter. Det har været en spændende udfordring at udvikle magasinet arkitektur/design fra scratch i samarbejde med designerne Sofie Engel og Cecilia Brøgger. Jeg har efterhånden arbejdet sammen med teamet i en del år og gav dem helt frie tøjler til at udvikle et nyt visuelt koncept. / Chefredaktør Tina Kristensen.

Kunde: Stelling A/S

Co-creation med designer Cecilia Brøgger

Magasinet Kunst

Kunde: Stelling A/S

Magasinet Kunst

Designkoncept, Logotype, Magasin, Visuel Identitet

"Designerne Sofie Engel og Cecilia Brøgger er yderst professionelle i deres tilgang til arbejdet og har i særdeleshed formået at udvikle et redesign, der matcher vores behov og ønsker. Vi har aldrig før fået så megen ros for magasinets visuelle udtryk fra abonnenter – det falder bestemt i god jord hos vores læsere."

Magasinet Kunst indtager en central rolle i dansk kunst- og kulturliv som uafhængig, kritisk og toneangivende formidler af international og dansk kunst. Magasinet udkommer fire gange årligt med 100 sider, og består af artikler, anmeldelser, reportager, essays, portrætter. / Chefredaktør Tina Kristensen.

Kunde: Stelling A/S

Co-creation med designer Cecilia Brøgger

Musikeren

Kunde: Dansk Musikerforbund

Musikeren

Designkoncept, Logotype, Magasin, Magasiner, Visuel Identitet

Om vold

Kunde: Danner

Om vold

Bøger, Designkoncept, Tryksager, Undervisning, Visuel Identitet


"Både processen og produktet synes jeg er udtryk for et vellykket samarbejde, hvor form og indhold taler sammen i et sprog, der handler om at gøre det svære lettere tilgængeligt".

Opgaven var kompleks på den måde, at materialet skulle motivere børn og lærere til at reflektere over og lære nyt om dynamikker forbundet med (kønsbaseret) vold – med det formål at øge bevidstheden og fremover forebygge vold. Både processen og produktet synes jeg er udtryk for et vellykket samarbejde, hvor form og indhold taler sammen i et sprog, der handler om at gøre det svære lettere tilgængeligt.
Designet blev nomineret til Danish Design Award. / Cecilie Nørgaard, medforfatter til ’Om vold’, uddannelses- og kønssociolog

Kunde: Danner

Bjørn Svendsen A/S

Kunde: Bjørn Svendsen A/S

Bjørn Svendsen A/S

Designguides, Logotype, Online, Outdoor, Tryksager, Visuel Identitet

"Resultatet er veludført design, som giver os synlighed, og på fineste vis illustrerer vores vision og værdier hos Bjørn Svendsen A/S."

Som startup virksomhed har det været afgørende for os at få det helt rigtige afsæt i forhold til vores visuelle kommunikation. Vi har i vores designbrief lagt vægt på at differentiere os fra resten af entreprenørbranchen med et nutidigt udtryk, og sikre os en visuel og indholdsmæssig sammenhæng på tværs af alle vores kanaler. Det har vi opnået igennem en vellykket designproces, som har bestået af to faser: Udvikling af visuel identitet herunder brandguide, beklædning, design af biler, skiltning. Herefter design og udvikling af website med tekst og foto – alt taylor made. Resultatet er veludført design, som giver os synlighed, og på fineste vis illustrerer vores vision og værdier hos Bjørn Svendsen A/S. / Peter Voigt Albertsen, administrerende direktør.

Kunde: Bjørn Svendsen A/S

Co-creation med designer Cecilia Brøgger / Tekst credit: Rønfeldt Kommunikation / Foto credit: Ole Bo Jensen

Kvindehjemmet

Kunde: Kvindehjemmet

Kvindehjemmet

Designguides, Designkoncept, Logotype, Online, Visuel Identitet



"Feedbacken fra kollegaer og samarbejdspartnere har været overvældende positiv. Endelig kan vi formidle, hvad det vil sige at bo på krisecenter i overensstemmelse med vores tilbud og værdier til gavn for voldsudsatte kvinder og børn."

Vores proces har været tryg fra start til slut. Sofie gav sig god tid til at sætte sig ind i vores arbejde, besøge vores hus, fornemme stemninger, materialer og lytte til vores ønsker og behov. Resultatet var mere, end vi havde turde håbe på. Vi har fået et website, der er varmt, indbydende og samtidig let, enkelt og moderne takket være Sofies særlige blik for detaljen, stoflighed, farver og kvalitet. Hun har formået at indkapsle vores hus og arbejde i en digital form. / Mette Tegtmeier Olsen, analyse- og kommunikationsmedarbejder.

Kunde: Kvindehjemmet

Foto credit: Lea Meilandt